Zespół Szkół nr 6 w Gorzowie Wlkp.
 
jesteś tu: strona główna
szukaj:
Powiadom znajomego
Jeżeli znasz kogoś, kogo może zainteresować ta strona, powiadom go o niej.

Twoje imię/nazwisko/pseudonim



Adres e-mail znajomego



 
 

Zajęcia pozalekcyjne dla Gimnazjum

Zajęcia pozalekcyjne dla Gimnazjum

Zajęcia pozalekcyjne w Gimnazjum

Zajęcia pozalekcyjne 
Gimnazjum

1. Koło Filmowe - opiekun p. Jolanta Urbanowicz

BIESIADY FILMOWE

     Od 2013 roku w naszej szkole działa koło filmowe pod nazwą „BIESIADY FILMOWE”. W zajęciach uczestniczą uczniowie gimnazjum, od pierwszej do trzeciej klasy. Jest to propozycja spotkań pozalekcyjnych głównie dla uczniów zdolnych, interesujących się kinem, chcących rozwijać swoje pasje filmowe. Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu. Oto tematyka spotkań w minionym roku szkolnym:

HISTORIA FILMU

Kino jako dziedzina sztuki. Narodziny kina i jego twórcy. Film niemy i jego estetyka.

Prezentacja pierwszych obrazów filmowych.

Pokaz filmów, którym towarzyszy muzyka wykonywana na żywo przez tapera:

Filmy braci Lumière, reż. Auguste i Louis Lumière Francja 1895, 13 min

 

CHARLIE CHAPLIN

Arcydzieło filmu niemego i jego twórca – Ch. Chaplin.

Kiedy film przemówił... Młode lata kina w Artyście M. Hazanaviciusa.

Filmy: Brzdąc, reż. Charles Chaplin, USA 1921, 45 min (film udźwiękowiony)

Artysta, reż. M. Hazanavicius

 

RODZAJE I GATUNKI FILMOWE - KOMEDIA, FILMOWE PRZYPOWIEŚCI.

Z czego się śmiejemy? Komedia slapstickowa i współczesna. Narodziny i rozwój gatunku filmowego – komedii.

Filmy: Flip i Flap, Benny Hill,

Czy film może być przypowieścią – parabolą?

Filmy: Schody, reż. S. Schabenbeck, Arka, reż. G. Jonkajtys

 

ANALIZA JĘZYKA OBRAZU FILMOWEGO.

Jak analizować język filmu?

Plany filmowe.

Film: Arka, kadry filmowe z pakietu Filmoteki Szkolnej

 

SCENARIUSZ I SCENOPIS

Od pomysłu, do scenariusza i scenopisu filmowego.

Jak zrealizować własny film?

Film: prezentacja etiud filmowych, np. Tango

Męska sprawa, reż. Sławomir Fabicki

fragment filmu Eroica, A. Munka

 

UCZNIOWSKI SCENOPIS FILMOWY

Tworzymy scenopisy filmowe.

Analiza scenopisów uczniowskich

UCZNIOWSKIE SCENOPISY FILMOWE

GATUNKI FILMOWE – FILM GROZY

 

Analiza uczniowskich scenopisów.

Historia filmu grozy.

Film: Milczenie owiec, Psychoza

 

GATUNKI FILMOWE – MUSICAL

Historia musicalu.

Prezentacje uczniowskich etiud.

Film: Chicago, West side story, Gorączka sobotniej nocy, Heer, Upiór w operze, Greese

 

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ

Etiuda uczniowska – prezentacje.

Film dokumentalny – wprowadzenie w tematykę zajęć w następnym roku szkolnym.

Film: autorskie filmy uczniów

Takiego pięknego syna urodziłam – dokument autobiograficzny

 

MŁODZIEŻOWA AKADEMIA FILMU

       Oprócz zajęć w szkole nasi uczniowie korzystali  z propozycji Miejskiego Ośrodka Sztuki. W ramach Młodzieżowej Akademii Filmu raz w miesiącu uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez Iwonę Bartnicką (filmoznawca i teoretyk mediów) oraz mieli okazję obejrzeć ciekawe obrazy filmowe. Oto prezentacja tematyki całorocznych spotkań:

 

1.       SCENARIUSZ FILMOWY – CZY DOBRY POMYSŁ TO PODSTAWA SUKCESU?


2.       REŻYSER – „AŻ” WŁADCA CZY „TYLKO” KOORDYNATOR PRACY?

 

3.       OBRAZ W FILMIE – KTO I JAK DZIAŁA, BY WIDZ UWIERZYŁ W TO, CO WIDZI?


4.       OPRAWA PLASTYCZNA W FILMIE – ROLA SCENOGRAFII, KOSTIUMÓW, CHARAKTERYZACJI, REKWIZYTÓW, ŚWIATŁA


5.       MONTAŻ FILMOWY – PROCES ŁĄCZENIA I KOMPONOWANIA UJĘĆ ZGODNIE Z ZAŁOŻENIAMI SCENOPISU  


6.       EFEKTY SPECJALNE W FILMIE


7.       DŹWIĘK W FILMIE

  

8.       PRODUCENT FILMOWY, DYSTRYBUCJA FILMU


 

MULTIMEDIALNE LEKCJE FILMOWE

   

       Trzykrotnie uczestniczyliśmy w multimedialnych lekcjach filmowych, które odbywały się w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Gorzowie. Właśnie tam odbyła się prezentacja na temat  efektów specjalnych w filmie połączona z projekcją obrazu „Życie pi” oraz scenariusza filmowego.  Byliśmy także obecni na przeglądzie filmów Charliego Chaplina. Organizatorzy pokazali nam filmy: „Gorączka złota” oraz obrazy krótkometrażowe wybitnego reżysera, aktora i kompozytora, m. in. „Włóczęga”.



UCZNIOWSKIE ETIUDY FILMOWE – ZOBACZCIE

    Nasi uczniowie przez cały rok poznawali historię kina i filmu, wybitnych reżyserów, gatunki filmowe, ale także sami tworzyli własne etiudy filmowe. W swoich pracach mieli pokazać zdobyte umiejętności w zakresie tworzenia scenariusza i scenopisu filmowego, planów, montażu,  ale także wykorzystać efekty specjalne oraz znany motyw filmowy, np. dialog, wątek muzyczny, kultowa scena lub gatunek filmowy. Oto efekty ich zaangażowania:

foto z zajęć w galerii

 

BIESIADY FILMOWE – 2014/2015 ROK

     W bieżącym roku szkolnym uczniowie Gimnazjum nr 6 w Gorzowie Wlkp. uczestniczą w zajęciach koła filmowego dwa razy w miesiącu. Tym razem  spotkania mają charakter Dyskusyjnego Klubu Filmowego. Oglądamy filmy, które zawierają przesłanie, skłaniają do refleksji, prezentują wybrane wartości. Za każdym razem uczniowie mają za zadanie dostrzec problem i porozmawiać o nim. O tym, jakie obrazy oglądamy, decydują niejednokrotnie bieżące wydarzenia wynikające z kalendarza roku szkolnego. Prezentujemy filmy polskie i obce produkcje. Często są to filmy kultowe lub ważne ze względu na nagrody, którymi są obsypywane.

    Ze swoją ofertą wyszła także Młodzieżowa Akademia Filmu. W tym roku szkolnym zajęcia odbywają się pod hasłem: „W poszukiwaniu autora filmowego”. Nowością jest tu forma spotkań – mają one charakter typowo warsztatowy. Uczniowie pracują w grupach i dzielą się efektami pracy z innymi uczestnikami. Wymagania są tym większe, że razem z nami na zajęcia uczęszczają uczniowie gorzowskich liceów, a to zobowiązuje. Trzeba przyznać, że wychodzi nam to całkiem dobrze i nie mamy się czego powstydzić, o czym przekonuje prowadząca spotkania - Iwona Bartnicka, filmoznawca i teoretyk mediów. Zobaczcie zdjęcia z zajęć.

(foto w galerii szkolnej)

 

 

 
 
Ostatnio dodane zdjęciawięcej ...
Losowe zdjęcia z galeriiwięcej ...
Reprezentacja z klas najmłodszych
Klasy z plakatami reklamującymi
mgr Alicja Witkowska - język polski, nauczanie zintegrowane
Andrzejki w klasie III b SP - ucznioiwe wraz z wychowawcą p. Kingą Sujewicz
członkowie ekozespołów przygotowują plakaty do kampanii energetycznej
Plakat konkursowy wykonany przez uczestniczące w konkursie drużyny